از آمار دوربین واتسون (DW) برای ارزیابی هم خطی متغیرهای مستقل استفاده شده است. علاوه بر این، بایستی جملات خطا دارای توزیع نرمال با میانگین صفر باشند که از آزمون نرمال بودن توزیع خطاها استفاده شده است.
جمع بندی
در این فصل به بررسی روش پژوهشی مورد استفاده پرداخته شد. که این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی به شمار می رود. متغیرهای این پژوهش به شرح ذیل مطرح و مدل مفهومی پژوهش ذکر شد:
درک مشتری از کیفیت نام تجاری ،درک مشتری از قیمت ،درک مشتری از شهرت نام تجاری ،درک مشتری از میزان سرمایه گذاری در تبلیغات.
جمع آوری اطلاعات از روش کتابخانه ای بوده و جهت بهره گیری از نظرات مشتریان از پرسشنامه استفاده شده. جامعه آماری پژوهش، کلیه خریداران محصولات سه نام تجاری پگاه، کاله و اصیل در شهرستان گلپایگان می باشد.سپس نحوه برآورد حجم نمونه و نحوه نمونه گیری که از نوع دو مرحله ای می باشد ، تشریح گردیده و در ادامه روایی و پایایی پرسشنامه مورد بررسی قرار گرفت .در پژوهش از دو نوع آمار توصیفی و آمار استنباطی برای تحلیل داده ها استفاده شده است. در آخر برای آزمون فرضیه های این پژوهش از آزمون رگرسیون چند متغیره و تحلیل واریانس استفاده گردید.
فصل چهارم:
تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه
در فصل اول این پژوهش کلیات، در فصل دوم ادبیات موضوع و در فصل سوم روش شناسی پژوهش و الگوی مفهومی مورد بحث قرار گرفت. در این فصل نتایج تجزیه و تحلیل های صورت گرفته بر روی داده ها ارائه و الگوی نظری حاصل از این پژوهش مورد بررسی و آزمون قرار می گیرد.
به همین منظور در بخش اول این فصل توصیفی آماری از هر یک از متغیرهای الگوی مفهومی پژوهش (بررسی و توصیف اطلاعات بدست آمده از شاخص های فراوانی و درصد فراوانی) ارائه می گردد. سپس در بخش دوم تحلیل ها و آزمون های آماری (تحلیل واریانس داده ها بر اساس متغیرهای جمعیت شناختی و استفاده از روش رگرسیون چند متغیره برای بررسی فرضیه های پژوهش) ارائه می شود.
بررسی و توصیف اطلاعات مربوط به ویژگیهای جمعیت شناختی پاسخ دهندگان
در این قسمت به توصیف داده های مربوط به ویژگی های عمومی پاسخ دهندگان مانند جنسیت، سن، تحصیلات و محل سکونت پرداخت می شود.
جنسیت
بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از پرسشنامه، فراوانی آزمودنی ها بر حسب جنسیت مطابق جدول (۴-۱) می باشد .
جدول (۴-۱ )توزیع فراوانی جنسیتی پاسخ دهندگان
جنسیت | فراوانی | درصد |
زن | ۳۹۶ | ۶۳ |
مرد | ۲۳۳ | ۳۷ |
کل | ۶۲۹ | ۱۰۰ |
نمودار( ۴-۱) توزیع فراوانی جنسیتی پاسخ دهندگان
همانطور که در جدول ۴-۱ و نمودار ۴-۱ نشان داده شده است ۶۳% از پاسخ دهندگان زن و ۳۷% مرد می باشند.
سن
بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از پرسشنامه، فراوانی آزمودنی ها بر حسب سن مطابق جدول (۴-۲) می باشد .
جدول( ۴-۲) توزیع فراوانی سن پاسخ دهندگان