جدول۴-۳) جدول فراوانی سن ۶۵
جدول۴-۴) جدول فراوانی تعداد پرسنل ۶۶
جدول۴-۵) جدول فراوانی رشته تحصیلی ۶۷
جدول۴-۶) جدول فراوانی پست سازمانی ۶۸
جدول۴-۷) جدول فراوانی سابقه خدمت ۶۹
جدول۴-۸) جدول فراوانی نوع استخدام ۷۰
جدول۴-۹) جدول فراوانی وضعیت تاهل ۷۱
جدول۴-۱۰) جدول فراوانی ارتباط رشته و شغل ۷۲
جدول ۴-۱۱) جدول توصیفی آگاهی ۷۳
جدول ۴-۱۲ )جدول توصیفی مشارکت ۷۴
جدول۴-۱۳) جدول توصیفی کلاس آموزشی ۷۵
جدول ۴-۱۴) جدول توصیفی پاداش ۷۶
جدول ۴-۱۵) جدول توصیفی کارایی ۷۷
جدول ۴-۱۶) آزمون کولموگروف-اسمیرنوف ۷۸
جدول ۴-۱۷) جدول همبستگی میزان پاداش کارکنان و کارایی ۷۹
جدول ۴-۱۸) جدول همبستگی کلاسهای آموزشی در مورد اهداف سازمان و کارایی ۸۰
جدول ۴-۱۹) جدول همبستگی میزان آگاهی کارکنان از اهداف سازمان و کارایی آنان ۸۱
جدول ۴-۲۰) جدول همبستگی مشارکت کارکنان در تعیین اهداف سازمان و کارایی آنان ۸۲
جدول ۴-۲۱) جدول همبستگی میزان تحصیلات کارکنان و کارایی آنان ۸۳
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار ۴-۱) نمودار ستونی جنسیت ۶۳
نمودار ۴-۲) نمودار ستونی میزان تحصیلات ۶۴
نمودار ۴-۳) نمودار ستونی سن ۶۵
نمودار ۴-۴) نمودار ستونی تعداد پرسنل ۶۶
نمودار ۴-۵) نمودار ستونی رشته تحصیلی ۶۷
نمودار ۴-۶) نمودار ستونی پست سازمانی ۶۸
نمودار ۴-۷) نمودار ستونی سابقه خدمت ۶۹
نمودار ۴-۸) نمودار ستونی نوع استخدام ۷۰
نمودار ۴-۹) نمودار ستونی وضعیت تاهل ۷۱
نمودار ۴-۱۰) نمودار ستونی ارتباط رشته و شغل ۷۲
نمودار ۴-۱۱) نمودار هیستوگرام آگاهی ۷۳
نمودار ۴-۱۲) نمودار هیستوگرام مشارکت ۷۴
نمودار ۴-۱۳) نمودار هیستوگرام کلاس آموزشی ۷۵
نمودار ۴-۱۴) نمودار هیستوگرام پاداش ۷۶
نمودار ۴-۱۵) نمودار هیستوگرام کارایی ۷۷
فهرست اشکال
عنوان صفحه
شکل ۱-۱) مدل مفهومی تحقیق ۷
فهرست فرمول ها
عنوان صفحه
فرمول شماره ۱٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫۵۶
فرمول شماره ۲٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫۵۸
فصل اول:
کلیات تحقیق
۱-۱) مقدمه:
دلیل وجودی تشکیل هر سازمانی رسیدن به هدف خاص و مشخص است.سازمانی وجود ندارد که بی هدف باشد˛چنین چیزی امکان پذیر نیست.هر سازمانی در راستای رسیدن به هدف مشخص تشکیل می شود که تمامی تلاش های سازمانی در راستای رسیدن به اهدافش صورت می گیرد.اهداف سازمانی از نظر زمانی به سه دسته کوتاه مدت˛میان مدت و بلندمدت تقسیم می شود.رسیدن به اهداف مستلزم به کارگیری صحیح نیروی انسانی˛ تجهیزات˛منابع و امکانات است.مهمترین رکن سازمان در رسیدن به اهدافش نیروی انسانی است.این نیروی انسانی سازمان ها هستند که می توانند با عملکرد صحیح باعث پیشرفت سازمان ها شوند و همچنین بر عکس با عملکرد ضعیف باعث پس رفت سازمان ها شوند و حتی سازمان را در مرز نابودی قرار دهند.در نتیجه سازمان باید توجه بیشتری به نیروی انسانی که در خدمتش است نماید و حداکثر تلاش خود را در به کارگیری بهینه و کارآمد از این رکن نماید تا بتواند به هدفش دست یابد.یک راه افزایش کارائی و کارآمدی کارکنان آگاهی آنان از اهداف سازمانی است که در آن مشغول بکار می شود.این راه یعنی آگاه نمودن کارکنان از اهداف سازمان یکی از معدود راه هایی است که سازمان با هزینه کمتر نسبت به راهکارهای دیگر می تواند کارائی را به مقدار قابل توجه ای افزایش دهد. در این راستا تحقیق حاضر را با موضوع بررسی آگاهی کارکنان از اهداف سازمان بر کارائی آنان در شعب بانک ملی رشت انجام شده است.
۱-۲) بیان مسئله:
مشکل و مسئله ای که اینجانب را واداشت تحقیق حاضر را به انجام برسانم پایین بودن نرخ کارایی وعملکرد کارکنان بود.که این تحقیق بر مبنای یکی از راه های افزایش کارایی که همان آگاهی کارکنان از اهداف سازمان است انجام گرفته شد.مانطور که آگاه هستیم مشکلات زیادی در راه رسیدن سازمان به اهدافش وجود دارد. که همیشه این مشکلات ناشی از کمبود منابع و امکانات نیست بلکه امروزه یکی از عمده ترین موانع سازمان درراه رسیدن به اهدافشان آگاه نبودن کارکنان از فعالیت ها و وظایف و اهداف سازمان است.
گفته های متفاوت و غیرقانع کننده کارکنان و افراد یک سازمان در مورد هدف واحد کاری خود و شرح فعالیتهای موسسه خود دلیل قانع کننده ای در وجود مشکلات عمده در این زمینه است.همانطور که گفته شد عدم شناخت کافی و آگاهی کارکنان از اهداف و فعالیتهای سازمان مانع بزرگی درراه رسیدن سازمان به اهداف خود است.لذا فعالیتهاو آموزشهای لازم از جانب سازمان و مدیریت برای شفاف سازی عملیات و فعالیتهای سازمان و اهداف آن برای توجیه کارکنان باید انجام گیرد.
نگاهی به پژوهشهای انجامشده درباره : بررسی ارتباط میان آگاهی کارکنان در تعامل با ...