جدول(۴-۷)توزیع اثر بخشی امر به معروف و نهی از منکر را بر وضعیت پوشش و رفتار نشان می دهد.دامنه پاسخ های پرسشنامه در این بخش به طیفی ۶قسمتی تقسیم می شود که از گزینه ۱(اصلا)تا گزینه۶(خیلی زیاد) تقسیم می شود.بر اساس این جدول،۷/۲۸ درصد افراد که بیشترین میزان فراوانی را در این گویه شامل می شوند،اعتقاد درند که میزان اثربخشی امر به معروف در زمینه مقید کردن افراد به پوشیدن چادر،(خیلی) کم اثر دارد،کمترین فراوانی مربوط به گزینه(اصلا)با ۵ نفر پاسخگو است.در زمینه اثربخشی امر و نهی در حوزه مقید شدن به عدم ارتباط با نامحرم،۳/۲۵ درصد از پاسخگویان که بیشترین تعداد را در این گویه شامل می شوند است،گزینه (متوسط) را برای گویه مقید شدن به ارتباط با نامحرم انتخاب کردند و ۳/۲ درصد مربوط به پاسخگویانی است گزینه (اصلا)” را برای این گویه برگزیدند.اثربخشی امر و نهی در حوزه مقید شدن به حفظ حجاب سر و گردن نشان میدهد که بیشترین فراوانی با ۶/۳۲ درصد مربوط به پاسخگویانی است که گزینه (اصلا) را برای گویه مقید شدن به حفظ حجاب سر و گردن انتخاب کردند و کمترین فراوانی با ۹/۱ درصد مربوط به پاسخگویانی است که گزینه (خیلی کم) را برای این گویه برگزیدند.در حوزه مقید شدن به پوشاندن موها،بیشترین فراوانی با ۶/۳۲ درصد مربوط به پاسخگویانی است که گزینه (اصلا)” را برای گویه مقید شدن به پوشاندن موها انتخاب کردند و کمترین فراوانی با ۹/۱ درصد مربوط به پاسخگویانی است که گزینه (خیلی کم)را در اثربخشی امر به معروف انتخاب کردند.در حوزه مقید شدن به پوشیدن روسری بلند،۸/۳۱ درصد پاسخگویان که بیشرتین فراوانی را داشته اند،گزینه (اصلا") را برای گویه مقید شدن به پوشیدن روسری بلند انتخاب کردند و ۹/۱ درصد پاسخگویان که کمترین میزان فراوانی را نشان می دهند،گزینه (خیلی کم)را برای این گویه برگزیدند.اثربخشی امر و نهی در حوزه مقید شدن به پوشیدن مقنعه نشان میدهد،بیشترین پاسخگویان با ۲/۳۶ درصد فراونی معتقدند امر ونهی برای مقید شدن افراد به پوشیدن روسری مقنعه اثربخشی ندارد و ۹/۱درصد از پاسخگویان گزینه (خیلی کم) را که کمترین میزان فراونی را دارد،برای این گویه برگزیدند.اثربخشی امر و نهی در حوزه مقید شدن به پوشیدن مانتو بلند نشان میدهد،بیشتر پاسخگویان با ۴/۳۱ درصد گزینه (اصلا)” را انتخاب کردند و کمترین فراوانی با ۹/۱ درصد مربوط به پاسخگویانی است که گزینه (خیلی کم) را برای این گویه برگزیدند.در گویه اثربخشی امر و نهی در حوزه مقید شدن به عدم استفاده از رنگ های روشن،بیشترین فراوانی با ۷/۲۸ درصد مربوط به پاسخگویانی است که گزینه (خیلی کم) را انتخاب کردند و کمترین فراوانی با ۳/۲ درصد مربوط به پاسخگویانی است که گزینه (اصلا") را برای این گویه برگزیدند.در اثربخشی امر و نهی بر حوزه مقید شدن به عدم استفاده از مانتو اندام نما، ۴/۳۱ درصد پاسخگویانی که بیشترین میزان فراونی را شامل می شوند،گزینه (اصلا") انتخاب کردند و کمترین فراوانی با ۹/۱ درصد مربوط به پاسخگویانی است که گزینه (خیلی کم) را انتخاب کردند.در حوزه مقید شدن به عدم استفاده از مانتو بدن نما،۳/۳۰ درصد پاسخگویان که بیشترین میزان فراوانی را نشان می دهند،اثربخشی امر ونهی را با گزینه( اصلا)"و۹/۱ درصد پاسخگویان که کمترین فراوانی را نشان می دهد،با گزینه (خیلی کم) پاسخ دادند.در حوزه مقید شدن به عدم استفاده از شلوار تنگ،بیشترین فراوانی با ۴/۲۸ درصد مربوط به پاسخگویانی است که گزینه (خیلی کم) را انتخاب کردند و کمترین فراوانی با ۳/۲ درصد مربوط به پاسخگویانی است که گزینه (اصلا") را برگزیدند. در حوزه مقید شدن به عدم استفاده از ساپورت،۴/۲۸ درصد پاسخگو یان که بیشترین فراوانی را در این گویه شامل می شود،گزینه (خیلی کم) را انتخاب کردندو ۳/۲ درصد پاسخگویان با کمتین میزان فراوانی به گزینه (اصلا") پاسخ دادند.در حوزه مقید شدن به کمتر آرایش کردن،۴/۲۸ درصد پاسخگویان که بیشترین فراوانی را در این گویه دارند،اثربخشی امر ونهی را در این حوزه با گزینه (خیلی کم)و ۳/۲ درصد پاسخگویان با کمترین میزان فراوانی در این گویه گزینه (اصلا") را برگزیدند.در حوزه مقید شدن به عدم استفاده از چکمه بلند،بیشترین فراوانی با ۴/۲۸ درصد مربوط به پاسخگویانی است که گزینه (خیلی کم )را کردند و کمترین فراوانی با ۳/۲ درصد مربوط به پاسخگویانی است که گزینه( اصلا)” را برای این گویه برگزیدند.اثربخشی امر و نهی بر حوزه مقید شدن به پوشیدن چادر نشان میدهد. بیشترین فراوانی با ۷/۲۸ درصد مربوط به پاسخگویانی است که گزینه (خیلی کم) را انتخاب کردند و کمترین فراوانی با ۹/۱ درصد مربوط به پاسخگویانی است که به گزینه (اصلا)” پاسخ دادند.
۴-۲-۸- توزیع پاسخگویان بر حسب احساس امنیت مخاطب امر و نهی جهت اثربخشی امر به معروف
جدول (۴-۸): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب احساس امنیت مخاطب امر و نهی
فراوانی | درصد | درصد معتبر | درصد تجمعی | |
اصلا“ | ۷۰ | ۲۶٫۸ | ۲۶٫۸ | ۲۶٫۸ |
خیلی کم | ۸ | ۳٫۱ | ۳٫۱ | ۲۹٫۹ |
کم | ۶ | ۲٫۳ | ۲٫۳ | ۳۲٫۲ |
متوسط | ۱۷ | ۶٫۵ | ۶٫۵ | ۳۸٫۷ |
زیاد | ۶۰ | ۲۳٫۰ | ۲۳٫۰ | ۶۱٫۷ |