شکل۴-۹) مدل مفهومی تحقیق در حالت معناداری ضرایب
همچنین مدل ساختاری تحقیق در حالت استاندارد بودن ضرایب در شکل ۴-۱۰ نشان داده شده است.
شکل۴-۱۰) مدل مفهومی تحقیق در حالت استاندارد بودن ضرایب
با توجه به شاخص های برازش بدست آمده () ، برازش مدل در حالت نسبتا˝ مناسبی است. بنابراین مدل مفهومی تحقیق با داده های بدست آمده برازش مناسبی دارد.
۴-٣-٣ بررسی فرضیه های تحقیق:
در این تحقیق، و در ابتدا با بهره گرفتن از آزمون همبستگی به بررسی فرضیه های تحقیق پرداخته شد و در ادامه با توجه به نتایج بدست آمده از تحلیل مدل مفهومی تحقیق و روش تحلیل مسیر که نتایج حاصل از آن در جدول ۴-۱۸ آمده است، به بررسی اثر موجود میان متغیرها پرداخته شد.
۴-٣-٣-١ آزمون همبستگی:
در این قسمت به بررسی فرضیه های تحقیق از طریق آزمون همبستگی خواهیم پرداخت. در ادامه نتایج مربوط به آزمون فوق آورده شده است.
فرضیه ۱: بین مسئولیت اجتماعی شرکت و شهرت شرکت رابطه مثبت وجود دارد.
به منظور بررسی فرضیه فوق از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شد که نتیجه آن در جدول ۴-۱۲ آورده شده است.
جدول ۴-۱۲) همبستگی پیرسون مسئولیت اجتماعی و شهرت شرکت
متغیرها | نتیجه آزمون پیرسون | |||
متغیر مستقل | متغیر وابسته | سطح خطا () | p-value | ضریب همبستگی ® |
مسئولیت اجتماعی | شهرت شرکت | ۰٫۰۱ | ۰٫۰۰۰ | ۰٫۵۵۰ |
**P<0.01
توجه به نتایج بدست آمده از جدول فوق، می توان گفت که با اطمینان ۹۹% و سطح خطای کوچکتر از ۱% بین مسئولیت اجتماعی شرکت و شهرت شرکت رابطه معنادار وجود دارد. بنابراین فرضیه فوق تائید می شود. از طرفی مقدار این رابطه برابر ۰٫۵۵۰ ، بطور مستقیم (مثبت) می باشد.
فرضیه ۲: بین مسئولیت اجتماعی شرکت و ارزش ویژه برند رابطه مثبت وجود دارد.
به منظور بررسی فرضیه فوق از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شد که نتیجه آن در جدول ۴-۱۳ آورده شده است.
جدول ۴-۱۳) همبستگی پیرسون مسئولیت اجتماعی و ارزش ویژه برند
متغیرها | نتیجه آزمون پیرسون | |||
متغیر مستقل | متغیر وابسته | سطح خطا () | p-value | ضریب همبستگی ® |