جدول ۱۵-۴ ضرایب مسیر، آمارهی t و ضریب تعیین (متغیر وابسته: قصد خرید آنی)
متغیر پیشبین | ضریب مسیر () | آماره t | ضریب تعیین کل () |
حس لذت | ۳۳/۰ | **۱۹/۳ | ۱۴/۰ |
انگیختگی | ۲۶/۰ | **۸۵/۲ |
با توجه به ضریب مسیر ۳۳/۰ و همچنین آماره t به مقدار ۱۹/۳ میتوان گفت: در سطح اطمینان ۹۵ درصد حس لذت بر قصد خرید آنی تاثیر مثبت و معناداری دارد؛ بنابراین، فرضیه اول پژوهش معنادار میباشد و تایید می شود.
با توجه به ضریب مسیر ۲۶/۰ و همچنین آماره t به مقدار ۸۵/۲ میتوان گفت: در سطح اطمینان ۹۹ درصد انگیختگی بر قصد خرید آنی تاثیر مثبت و معناداری دارد؛ بنابراین، فرضیه دوم پژوهش معنادار میباشد و تایید می شود.
مقدار ضریب تعیین چندگانه () برابر ۱۴/۰ شده است. این ضریب توانایی پیش بینی متغیر وابسته توسط متغیر مستقل را بررسی می کند. بر این اساس متغیرهای حس لذت و انگیختگی روی هم رفته توانسته است ۱۴ درصد از تغییرات قصد خرید آنی را پیش بینی کند.
قصد خرید آنی تاثیر مثبت و معناداری بر رفتار خرید آنی دارد.
ریسک ادراک شده تاثیر منفی و معناداری بر رفتار خرید آنی دارد.
جدول ۱۶-۴ ضرایب مسیر، آمارهی t و ضریب تعیین (متغیر وابسته: رفتار خرید آنی)
متغیر پیش بین | ضریب مسیر () | آماره t | ضریب تعیین کل () |
ریسک ادراک شده | ۰۴/۰- | ۹۵/۰- | ۸۵/۰ |
قصد خرید آنی | ۹۲/۰ | **۱۱/۹ |
با توجه به ضریب مسیر ۹۲/۰ و همچنین آماره t به مقدار ۱۱/۹ میتوان گفت: در سطح اطمینان ۹۹ درصد قصد خرید آنی بر رفتار خرید آنی تاثیر مثبت و معناداری دارد؛ بنابراین فرضیه سوم پژوهش معنادار میباشد و تایید می شود.
با توجه به ضریب مسیر ۰۴/۰- و همچنین آماره t به مقدار ۹۵/۰- میتوان گفت: در سطح اطمینان ۹۵ درصد ریسک ادراک شده بر رفتار خرید آنی تاثیر معناداری ندارد؛ بنابراین فرضیه چهارم پژوهش معنادار نمی باشد و تایید نمی شود.
مقدار ضریب تعیین چندگانه () برابر ۸۵/۰ شده است. این ضریب توانایی پیش بینی متغیر وابسته توسط متغیر مستقل را بررسی می کند. بر این اساس متغیر قصد خرید آنی روی هم رفته توانسته است ۸۵ درصد از تغییرات رفتار خرید آنی را پیش بینی کند. متغیر ریسک ادراک شده سهم معناداری در پیش بینی متغیر رفتار خرید آنی را نداشته است.
رفتار خرید آنی تاثیر منفی و معناداری بر واکنش پس از خرید دارد.