۴-۲)یافته های توصیفی تحقیق ………………………………………………………………………………………………. ۴۲
۴-۲-۱)توصیف وضعیت سنی گروه مطالعه ……………………………………………………………………………… ۴۲
۴-۲-۲)توصیف جنسیت گروه مورد مطالعه ……………………………………………………………………………… ۴۳
۴-۲-۳)توصیف وضعیت تحصیلات گروه مورد مطالعه ……………………………………………………………… ۴۳
۴-۲-۴)توصیف وضعیت شغلی گروه مورد مطالعه …………………………………………………………………….. ۴۴
۴-۲-۵)توصیف وضعیت درآمد گروه مورد مطالعه ……………………………………………………………………. ۴۵
۴-۲-۶)توصیف وضعیت برآورد افراد از آمادگی جسمانی خود برای انجام دوچرخه سواری……… …….. ۴۵
۴-۲-۷)توصیف میزان مالکیت دوچرخه شخصی گروه مورد مطالعه ……………………………………………… ۴۶
۴-۲-۸)توصیف وضعیت توان خرید دوچرخه …………………………………………………………………………… ۴۷
۴-۲-۹)توصیف وضعیت علاقه مندی افراد به انجام دوچرخه سواری …………………………………………….. ۴۸
۴-۲-۱۰) وضعیت استقبال پاسخ دهندگان در صورت راه اندازی ایستگاه ها……………………………………. ۴۸
۴-۲-۱۱) توصیف نظر پاسخ دهندگان در مورد تاثیر برنامه ریزی های دولت …………………………………. ۴۹
۴-۳)تحلیل عاملی ………………………………………………………………………………………………………………… ۴۹
۴-۴)آزمون فرضیه تحقیق ……………………………………………………………………………………………………… ۵۶
پنجم-بحث و نتیجه گیری
۵-۱)مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………… ۶۳
۵-۲)خلاصه تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………… ۶۳
۵-۳)بحث و نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………………………. ۶۵
۵-۴)پیشنهادات برخاسته از تحقیق …………………………………………………………………………………………. ۶۹
۵-۵)پیشنهادات برای تحقیقات آینده ……………………………………………………………………………………… ۷۰
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول ۲-۱) سهم شیوه های مختلف حمل و نقل در برخی کشورهی دنیا در سال ۲۰۰۵ میلادی بر ……. ۱۸
جدول ۲-۲) مقایسه اثرات محیطی انوع حمل ونقل ……………………………………………………………………. ۱۹
جدول ۲-۳) سهم اهداف مختلف در برنامه های کلی توسعه دوچرخه سواری کشورهای مختلف ……… ۳۱
جدول ۴-۱) توزیع افراد بر اساس تحصیلات …………………………………………………………………………… ۴۳
جدول ۴-۲) توزیع افراد بر اساس وضعیت درآمد بر حسب تومان ……………………………………………….. ۴۵
جدول ۴-۳) وضعیت استقبال پاسخ دهندگان در صورت راه اندازی ایستگاه ها……………………………….. ۴۸
جدول ۴-۴) آزمون کیزر-می یر-الکین …………………………………………………………………………………. ۴۹
جدول ۴-۵) آزمون بارتلت ………………………………………………………………………………………………….. ۵۰
جدول ۴-۶)جدول اشتراکات ………………………………………………………………………………………………. ۵۱
جدول ۴-۷) اشتراکات مربوط به سوالات نهایی پس از حذف سوالات با مقدار اشتراک………………….. ۵۲
جدول ۴-۸) نتایج واریانس های تشریح شده …………………………………………………………………………….. ۵۳
جدول ۴-۹) بارهای عاملی هریک از گویه ها در عامل های باقی مانده با چرخش …………………………… ۵۵
جدول ۴-۱۰) نتایج آزمون واریانس یک طرفه در مورد بررسی اختلاف بین عوامل موثر………………….. ۵۶
جدول ۴-۱۱) نتایج آزمون تعقیبی LSD در مورد مشخص کردن محل اختلاف ها …………………………… ۵۷
جدول ۴-۱۲) نتایج مربوط به رتبه بندی عوامل موثر بر توسعه دوچرخه سواری در شهر کرمان…………… ۵۷
جدول ۴-۱۳) اولویت بندی موارد مربوط به عوامل ایمنی……………………………………………………………. ۵۸
جدول ۴-۱۴) اولویت بندی موارد مربوط به عوامل تحریکی……………………………………………………..۵۹
جدول ۴-۱۵)اولویت بندی موارد مربوط به عوامل امکاناتی-تسهیلاتی…………………………………….. ۶۰
فهرست نمودار
عنوان صفحه
نمودار ۴-۱) توزیع افراد بر اساس سن …………………………………………………………………………………… ۴۲
نمودار ۴-۲) توزیع افراد بر اساس جنسیت ……………………………………………………………………………….. ۴۳
نمودار ۴-۳) توزیع افراد بر اساس وضعیت شغلی………………………………………………………………………. ۴۴
نمودار ۴-۴) توزیع افراد بر اساس میزان برآورد آمادگی جسمانی ……………………………………………….. ۴۵
نمودار ۴-۵) توزیع وضعیت توان خرید دوچرخه ……………………………………………………………………… ۴۷
نمودار ۴-۶) توزیع وضعیت علاقه مندی افراد به انجام دوچرخه سواری………………………………………… ۴۸
نمودار ۴-۷) نظر پاسخ دهندگان در مورد تاثیر برنامه ریزی های دولت در ناجام یا عدم انجام …………… ۴۹
نمودار ۴-۸) نمودار اسکری و مقادیر ویژه عامل های استخراجی…………………………………………………. ۵۰
فصل اول
کلیات تحقیق
دوچرخه، پاد زهر؛ زهر چرخ است
دکتر طهمورث نورایی
۱-۱)مقدمه
اختراع اتومبیل و پیشرفت صنعت یا به عبارتی دیگر انقلاب صنعتی در قرن نوزدهم میلادی، یکی از نقاط عطف زندگی بشری بوده و پس از این اختراع دگرگونی هایی در همه جنبه های زندگی انسان حاصل گردیده است. اختراع اتومبیل و ورود آن به شهرها در جنبه های مختلف زندگی شهری نقش به سزایی داشته و با افزایش سرعت جا به جایی در شهرها، چهره ای دگرگون از شهرها پدیدار ساخته و بر همه کارکردهای شهری به نحوی تاثیر گذار بوده است. به علاوه ترویج و افزایش سیستم های حمل و نقل موتوری در شهرها، علاوه بر مصرف انرژی های تجدید ناپذیر باعث آلودگی محیط زیست شده، سلامت و نشاط افراد را تهدید می کند(احمدی و حبیب،۱۳۸۵).
بررسی پایان نامه های انجام شده درباره عوامل موثر بر توسعه دوچرخه سواری در شهر کرمان- ...